Inés Figaredo: “Da capacidade de contención do bolso parte todo”

Inés Figaredo é máis ca unha deseñadora de bolsos

O universo de Inés Figaredo é excesivo, exuberante, unha dimensión paralela onde conviven citas de Freud e reflexións empresariais, onde a capacidade de admiración é un motor vital e o bolso feminino, unha caixa de Pandora que paga a pena arriscarse a abrir.

Chegou ao deseño de accesorios e moda case por accidente, procedente do serio e estigmatizado ambiente do Dereito -por moito que no seu día a día non quede xa demasiado da avogada que foi-. Hoxe ten máis de “Ulises no seu camiño a Ítaca, atado ao mastro mentres escoita os cantos das sereas”.

Ao servizo da súa imaxinación e do pracer da muller soñadora, chea de ilusión e de gana de vivir para a que deseña, a súa é a obra dunha artesá da beleza nas súas dimensións máis insospeitadas. Entre as súas clientas, Lady Gaga, Rihanna ou a Raíña Letizia. Pero Inés Figaredo prefire seguir falando de filosofía. Os seus bolsos son suficiente tarxeta de presentación.

Coolt.- Lin que a túa andaina como deseñadora xurdiu dunha particular obsesión terapéutica por reinventar obxectos cotiáns durante un período delicado da túa vida. Foi unha especie de epifanía?

Inés Figaredo.- Creo que inconscientemente todo o rexistrado no pasado acudiu ao meu rescate. Nada me vencellaba ao bolso ata entón. Tampouco a percepción que tiña del era nin de lonxe como o entendo e o trato desde ese momento. Houbo unha primeira fase na que un xogo mental de distracción e entretemento baseado en converter o cotián en bolso (portabilidade, capacidade, peso, etc.) se convertiu nunha obsesión, pero a verdadeira revelación veu cando entendín por que escollín o bolso como canle de expresión. A súa capacidade e característica de contención é de onde parte todo.

C.- Os teus deseños, que defines como “baseados nos [teus] instintos máis primarios”, conectan coa linguaxe estética do surrealismo. Dicía Elsa Schiaparelli que en épocas convulsas triunfa o exceso, a extravagancia. Quizais necesitamos accesorios oníricos para evadirnos da realidade…

I. F.- Freud sentíase atraído pola obra de Cervantes e a súa visión á hora de tratar o tema da realidade e a ilusión, da cordura e a loucura. Tamén identificou métodos de defensa en certas obsesións e extravagancias para poder lidiar con feitos dolorosos e non romperse. E na súa obra atraído pola obra de Cervantes e a súa visión á hora de tratar o tema da realidade e a ilusión, a cordura e a loucura. Tamén identificou métodos de defensa en certas obsesións e extravagancias para poder lidiar con feitos dolorosos e non romperse. E na súa obra A interpretación dos soños postula que as emocións enterradas na superficie subconsciente agroman á superficie consciente durante os soños. Accesorios oníricos cargados de sentimento, sentido, nutrintes artísticos e -por que non- racionalidade. Iso quita calquera pena.

Inés Figaredo distínguse polos seus deseños rupturistas
Modelo Big Foot Bohemia, de Inés Figaredo

C.- Charlotte Olympia, Anya Hindmarch, Olympia Le Tan ou Inés Figaredo contribuístedes a facer do bolso un novo obxecto de desexo e a ampliar o horizonte do gusto da muller consumidora de produtos de luxo. Que papel xogan na vosa progresión meteórica as colaboracións con celebrities e/ou influencers?

I. F.- É que cada equipo ten os seus valores e estratexias. Nós estamos creando un engagement con persoas máis notorias dunha maneira orgánica e espontánea. Persoalmente, teño un conflito coa figura de muller / home orquestra que “é capaz” de representar a todo tipo de firmas nun só día.

C.- A exclusividade das túas creacións contrasta cunha certa ambición por democratizar o luxo que está no aire desde fai algún tempo. Non é unha contradición en si aspirar a iso?

I. F.- Na miña opinión, si. Volvemos un pouco ao punto anterior. Non se pode satisfacer a todos os perfís nin chegar a toda a poboación se o teu argumento é sólido e ten sentido e identidade. A poboación non é uniforme. Hai firmas que o fixeron moi ben e teñen, partindo da firma nai, firmas secundarias para xente máis nova, edgy ou trendy, ou, pola contra, máis exclusivas. Pero hai outras que nunha soa marca pretenden chegar a todo tipo de consumidor e iso remata por poñer en perigo o valor de marca polo que a xente as recoñece ou recoñecía inicialmente.

C.- Moléstache a posibilidade de que unha cadea de moda low cost saque ao mercado complementos que copien os teus deseños?

I. F.- Si, pero moito máis que as leis de propiedade intelectual, por exemplo, me impidan ou dificulten enormemente a capacidade de me defender.

C.- Entendo que prefires o artesanal, o bo facer, o produto orixinal e manufacturado. Axuda a etiqueta “made in Spain” á hora de posicionarse no estranxeiro?

I. F.- Axuda o compromiso co bo facer, a profesionalidade, a herdanza e a artesanía. Neste caso é sinónimo de fabricar marroquinaría en España. E se es capaz de manter ese compromiso, non enganas o cliente nin dás bandazos desconcertantes, a credibilidade da marca, o vencello con España e o bo facer recoñécense e recompénsanse. Para nós, este compromiso non é negociable.

Inés Figaredo fixo dos bolsos un obxecto de culto
O sector do luxo en España ten nela un dos seus puntais

C.- Admites a influencia no teu traballo de artistas como Camille Claudel, Frida Kahlo, Yoko Ono ou Marina Abramović. Todas elas mulleres rompedoras, arriscadas, intelectualmente profundas. Un perfil moi similar ao do teu target comercial, non si?

I. F.- A maior alegría e sorpresa despois destes anos é ver que toda muller con ilusión, gana de vivir, de soñar e de sentirse inspirada quere un INÉS FIGAREDO.

C.- Mobiliario, xoias e mesmo roupa forman parte xa do universo creativo da túa marca. Cara onde se encamiña Inés Figaredo?

I. F.- O concepto é rico, moi fértil. A visión é extrapolable a case todo.

@Ce_FerSan / Fotos: Cortesía de Inés Figaredo